Julkaisuvapaa 11.4.2013
Julkaisija: Pasila Design

Pasila Design ja Innojok Oy yhteistyöhön

Pasila Design ja Innojok Oy ovat sopineet yhteistyöstä koskien Murakka-valaisimen teollista valmistusta kuluttajamarkkinoille. Murakka on silmukasta roikkuva riippuvalaisin, jonka materiaalina on lasi. Valaisin esiteltiin Milanon huonekalumessujen tulokaspuolella ja Habitaressa 2012 ja on kuluttajien saatavilla syksyllä 2013.

Kymmenen vuotta piirustuspöydältä tuotantoon

Tuotteena Murakka sai alkunsa jo yli kymmenen vuotta sitten. "Idea lähti puun rungosta, johon köysi oli kasvanut ja kiilautunut vuosien saatossa pureutuen osin rungon sisään", kertoo suunnittelija Juho Pasila. Prototyyppi valmistui vuonna 2005 Pasilan opiskeluaikana Lahden Muotoiluinstituutissa. Murakka esiteltiin yleisölle Milanon huonekalumessujen tulokaspuolella Salone Satellitessa huhtikuussa 2012 ja Habitare-messuilla Helsingissä syyskuussa 2012. Tuotantoon menee mittasuhteiltaan lähes täysin alkuperäinen Murakka.

Murakka on tyyliltään skandinaavisen ajaton ja muotokieleltään yksinkertainen. Valaisin riippuu johdon varassa hakeutuen luontaisesti diagonaaliin. Murakan kiinnostavuus ja omaperäisyys tulee poikkeuksellisesta ripustusmenetelmästä yhdistettynä pelkistettyyn muotoiluun.

Tuotteesta tuoteperheeksi

"Olemme erittäin iloisia aloittaessamme yhteistyön Innojokin kanssa. Innojok on luotettava kotimainen toimija, jolla on hyvät jakelukanavat. Yhdistelmä takaa Murakalle parhaan mahdollisen tien suomalaisiin koteihin", sanoo Pasila.

Innojok Oy on johtava kotimainen valaisinvalmistaja sekä viihtyisän ja kodikkaan valaistuksen asiantuntija. Innojok Oy:n INNOLUX-malliston tuotteissa yhdistyvät hyvä valo, toimivuus sekä tyylikäs suomalainen muotoilu. ”Murakka-valaisin täyttää esimerkillisesti nämä hyvän valaisimen tunnusmerkit”, sanoo Jukka Jokiniemi, Innojok Oy:n toimitusjohtaja.

”Ihastuin Murakka-valaisimen omaperäisyyteen. Murakka-valaisimessa yhdistyy omaperäinen skandinaavien muotoilu sekä hyvät valo-ominaisuudet, kuten valon häikäisemättömyys ja muuntuva valonmäärä”, Jokiniemi lisää.

Murakka on kuluttajien saatavilla syksyllä 2013. Tällä hetkellä suunnitteilla on jo kahden tuotteen lisäys tuoteperheeseen.

Tanja Pasila (Manager, Partner) Pasila Design
Puh 045 8565 606
ähköposti: tanja at pasiladesign piste fi

Juho Pasila (Designer, Partner) Pasila Design
Puh 040 5745 203
Sähköposti: juho at pasiladesign piste fi

http://www.pasiladesign.fi/press (lehdistökuvat ja tiedotteet)
http://www.facebook.com/PasilaDesign (uutiset)

Pamela Poiksalo (Tuotepäällikkö) Innojok Oy
Puh 040 142 6867
Sähköposti: pamela piste poiksalo at innojok piste fi

Copyright © Pasila Design 2012. All rights reserved.